Szolgáltatásainkról bővebben
AUTÓDIAGNOSZTIKAI TESZT
Mi az autódiagnosztikai teszt és miért olyan fontos?
A rendszeres diagnosztikai tesztek fel tudják fedezni a járművel kapcsolatos problémákat, még mielőtt azok drága javításokat igényelnének, ezzel elkerülhetjük, hogy az út mellett ragadjunk egy meghibásodás miatt. És bár sok ember szerint a diagnosztikai tesztek csak akkor szükségesek, ha a motor ellenőrző lámpája kigyullad, sok előnye van annak, hogy proaktív módon kezeljük az autó karbantartást.
Mi az az autódiagnosztikai teszt?
A gépjárműiparban az évtizedek során elért technológiai fejlemények közül az egyik legkedvezőbb a fogyasztók és az autószerelők számára az autó alkatrészeinek számítógépesítése. A speciális szoftverek segítségével az autódiagnosztikai eszközök gyorsan és pontosan mutatnak a problémákra az autó motorjában vagy másutt, a beépített processzorok, mikro chipek és érzékelők révén.
Az autó mely területeit lehet tesztelni?
A diagnosztikai tesztek felfedhetik az autó motorjában, sebességváltójában, kipufogórendszerében, fékeiben és más fő alkatrészekben felmerülő problémákat, valamint az üzemanyag-befecskendezővel, a légárammal és a hűtőfolyadékkal, a gyújtótekercsekkel és a fojtószelepekkel kapcsolatos problémákat is.
Milyen gyakran kell az autót diagnosztikai tesztnek alávetni?
Az autódiagnosztikai tesztekkel kapcsolatos általános tévhit az, hogy a szakemberek kódolvasó eszközök segítségével meghatározhatják a pontos problémát, ám a valóságban a kód csak azt mutatja meg a technikusoknak, hogy a probléma a motor vagy az alkatrész paraméterein belül esnek, de nem részletezi a problémák okát. Éppen ezért szakember tapasztalatára és szakértelmére van szükség, hogy a problémát diagnosztizálja. Az autódiagnosztikai teszt elvégzéséhez nem kell megvárnia a lámpa felvillanását. Azt javasoljuk, hogy autóját legalább évente egyszer vigye be diagnosztikai ellenőrzésre, amely feltárja azokat a kisebb problémákat, amelyeket vezetés közben nem lehet látni vagy hallani.
MOTOR JAVÍTÁS
Hogyan működik az autó motorja?
A motor érzékeny gép, amely energiát ad a járművének, hogy eljuthasson az A pontból a B pontba. A modern motorokat belső égésű motoroknak is nevezik; úgy működnek, hogy fűtik és elégetik az üzemanyagot, eközben dugattyúk meghajtásával mozgatják a járművet. A motor fő külső részét motorblokknak nevezzük. Ez a motor azon része, ahol a dugattyúk hengereken belül mozognak, amikor a motor működik. A hengerek és a motorba épített járatok lehetővé teszik a hűtőfolyadék áramlását, amely működés közben lehűti a motort.
Különböző típusú motorok léteznek, általában a hengerek számától és az általuk előállítható teljesítménymennyiségtől függően. A motor belsejében égéskamrának nevezzük azt a területet, ahol a motor létrehozza a dugattyúk mozgatásához és a jármű táplálásához szükséges energiát. Az égési kamra belsejében tüzelőanyagot tüzelnek ki és elpárologtatják, hogy energiát nyerjenek, amely mozgatja az autóját.
Íme néhány jel, melyekből kiderülhet, hogy a motorral van a probléma:
Kopogó hang
Ha a motor olyan, mintha egy téglát dobtunk volna bele a mosógépbe, amikor az út mentén halad, akkor határozottan motorjavítás lesz kilátásban. A motor mozgó alkatrészei a motor csapágyain nyugszanak, és ha nagy futásteljesítmény vagy rossz kenés miatt elhasználódnak, akkor hangos kopogási zajt lehet hallani. Ez a probléma gyakran a motor alsó részének újjáépítését teszi szükségessé.
Fémdarabok az olajban
Az olajcsere után ellenőrizni kell, hogy a régi olajban nem találhatóak-e fémdarabok. Ha igen, ez egyértelmű jele annak, hogy a motor belsejében lévő mozgó alkatrészek között fém kerül érintkezésbe a fémmel. Ez azt jelenti, hogy rossz kenés és a súrlódás miatt a motor alkatrészei nagyon gyorsan elhasználódnak. Ez az olajnyomás problémájára utalhat.
Kipufogó füst
A kipufogócsőből távozó túlzott mennyiségű füst jelentős motorproblémákat jelezhet. A kék füst azt jelenti, hogy az égéstérbe nagy mennyiségű olaj kerül. Ez lehet akár egy elöregedett szelepszár szimmering is, de akár lehet a henger oválisra kopottsága miatt is, ami komplett motorfelújítást igényel. A fekete füst azt jelenti, hogy a hengerekbe a megengedettnél több üzemanyag kerül. Ez motorproblémákat okozhat hiszen a túlzott üzemanyag lemossa a henger faláról a kenéshez szükséges olajat így károsítva a dugattyú gyűrűket és a henger falát is.
Ha hasonló problémát észlel, forduljon hozzánk. Diagnosztizáljuk a problémát, és lehetőséget kínálunk a probléma megoldására. Korszerű diagnosztikai eszközeinket használjuk a gyors és pontos javítások biztosítására.
Segítségre van szüksége?
ÁTVITELI RENDSZER
Milyen problémák fordulhatnak elő?
Mint az autó legtöbb része, úgy a sebességváltó is rendszeres karbantartást és javítást igényel. A szokásos ellenőrzés ajánlott, de nem tudjuk kiküszöbölni azokat a problémákat, amelyek akár a vezetési stílusból adódóan is előfordulhatnak. Alapvető fontosságú, hogy ismerjük az átviteli problémák tipikus jeleit, és hogy mit tegyünk, amikor ezek jelentkeznek.
Számos probléma létezik a sebességváltóval kapcsolatban, és ez igaz a kézi és az automatikus sebességváltókra is. Ezek nagyságrendje az egyszerű javításoktól a sebességváltó teljes cseréjéig terjedhet. A legjobb esetben csak sebességváltó folyadékra vagy egyszerű folyadék utántöltésre van szükség, azonban soha nem fogjuk tudni, ha nem ismerjük a jeleket, hogy milyen problémák fordulhatnak elő. A leggyakoribb átviteli problémák a következők:
Automata váltó:
Ugrás vagy rángatózás, amikor az autó sebességet vált.
Manuális váltó:
Akad vagy recseg sebesség váltáskor, gyorsításkor vagy motorféknél búgó hangot ad.
Ha észrevette ezeket az átviteli problémákat, keresse fel szervizünket! . Minél tovább vár a szervizzel, annál több kárt okozhat és annal drágább lesz a javítás.
Mennyibe kerül a sebességváltó javítása
Az ár típusonként változik, az automatikus sebességváltó javításától a manuális váltó javításig. A legjobb módja annak, hogy megtudja, pontosan mit kell tennie, ha felveszi a kapcsolatot szervizünkkel és felteszi a kérdést, hogy milyen lehetőségei vannak. Előfordulhat, hogy egy egyszerű olajcserét végzünk és megszűnnek a rendellenes hangok, vagy kisebb javításokat, amelyek órák alatt megtörténnek, azonban akár egy teljes felújításról vagy cseréről is lehet szó, amely akár több napot is igénybe vehet. A felmerülő problémák sokaságától kezdve – a legegyszerűbbtől a rendkívül összetettig – nehéz tudni, hogy milyen árral fog szembesülni.
Bármilyen problémát tapasztal a jármű sebességváltóján, a legjobb, ha azt azonnal ellenőrzi vagy felkeres minket. Jobb a javításokat időben elvégezni, mielőtt a csere jöhetne csak szóba.
FÉK RENDSZER
Milyen hibák fordulhatnak elő?
A pedál megnyomásakor csikorgást vagy nyikorgás hallatszik.
A pedált túl könnyen lehet benyomni.
Az autó az egyik oldala felé csúszik.
Az autó megállítása hosszabb ideig tart.
Figyelmeztető lámpa a műszerfalon.
Javítás és karbantartás
Ellenőrizze a fékbetétek kopását.
Ellenőrizze, hogy nincs-e szivárgás a hidraulikus rendszerben.
Ellenőrizze a fékfolyadékot. A réz a fékvezetékekből bejuthat a fékfolyadékba. Ha ez történik, a fék nem fog megfelelően működni.
Bármilyen probléma észlelése esetén forduljon hozzánk, és elvégezzük a javítást.
AKKUMULÁTOR MŰKÖDÉSE
Az akkumulátorról
Az autó akkumulátora biztosítja a jármű elektromos alkatrészeinek táplálásához szükséges villamos energiát.
A kémiai reakció működésbe hozza az autóját: Az akkumulátor a kémiai energiát az autó táplálásához szükséges elektromos energiává alakítja át, és feszültséget szolgáltat az indítóhoz. Az akkumulátor nem csak az autó elindításához szükséges energiát biztosítja, hanem stabilizálja a feszültséget a motor működésének fenntartása érdekében.
Figyelmeztető jelek, hogy valami probléma van
Amikor megpróbálja elindítani a járművét, a motor forogása lassú, és a szokásosnál hosszabb ideig indul.
A motor ellenőrzésének jelzőfénye néha megjelenik, ha az akkumulátor töltöttsége alacsony. A rendszerjelző lámpák – mint például a motor ellenőrzése és az alacsony hűtőfolyadék lámpák – azt jelenthetik, hogy probléma van az akkumulátorral. (Bár ez azt is jelentheti, hogy több hűtőfolyadékra van szükség).
Duzzadt akkumulátor ház: A túlzott hő a lehetséges oka ami csökkenti az akkumulátor élettartamát.
Használat
Az akkumulátor élettartama az akkumulátortól függően három-öt év. A vezetési szokások, az időjárás és a gyakori (20 perc alatti) rövid utak drasztikusan lerövidíthetik autójának tényleges élettartamát.
GUMIABRONCSOK JAVÍTÁSA
Mi az az abroncsjavítás?
A gumiabroncsok javítása arra utal, hogy a hibás gumiabroncsot kicserélik egy újra, vagy egyszerűen csak egy apró lyukat javítanak. Bár ez úgy hangzik, mint egy két kézzel bárki által elvégzendő munka, ajánlatos egy olyan szervizbe menni, amely a gumiabroncsok javítására szakosodott, hogy biztosan megoldja a problémáját.
A gumiabroncs kopása
Az átlagos gumiabroncs minden 1 km alatt körülbelül 1000-szer forog, átmérőjétől függően. A gumiabroncsok minden forgás után fokozatosan kopnak, végül a gumiabroncsok úgy nevezett “kopasz abroncsok” lesznek.
Nyilvánvaló, hogy a “kopasz” gumiabroncsokon való vezetés veszélyes, ezért a törvény előírja, hogy cserélje ki azokat, mielőtt azok balesetveszélyessé válnának. Sokan nem veszik észre, hogy a nem megfelelő gumiabroncsokkal való közlekedés balesetveszélyes. A gumiabroncsok meghibásodása évente több mint 10 000 autóbalesetet, 20 000 személyi sérülést és több mint 700 halálesetet okoz. Ha kiderül, hogy a balesetet a gumiabroncsok okozták, pénzbírsággal vagy börtönbüntetéssel kell számolni a biztonságos jármű fenntartásának elmulasztása miatt.
Ha észrevette, hogy gumiabroncsai kopnak, keressen fel minket a további teendőkért, vagy cserélje ki gumiabroncsait, még mielőtt azok balesetveszélyessé válnának.
Teljes Szolgáltatás lista
Az alábbi szolgáltatásokat tudja igénybe venni szervizünknél:
- Szezonális átvizsgálás
- Állapotfelmérés
- Általános Karbantartás
- Motordiagnosztika és tesztelés
- Motor javítás
- Olajcsere
- Akkumulátor csere
- Műszaki vizsgára felkészítés
- Műszaki vizsga ügyintézése
- Vonóhorog felszerelés
- Fék javítás
- Futómű javítás
- Kipufogó szervíz
- Gumi szerelés, centírozás
- Sebességváltó javítása és cseréje
- Üzemanyagrendszer javítása
- Kormányzás és felfüggesztés
- Csereautó, gépjárműbérlés
- Járművek megelőző karbantartása
- Egyedi átalakítások - Tuning
- Egyéb javítások
Elérhetőségek
- info@rrszerviz.hu
- +36 (30) 450-5782
- Körmend, Orgona utca 4.
Nyitvatartás
- Hétfő-Péntek: 08:00 - 17:00
- Szombat: 08:00 - 12:00